NUFFNaNG

PeNGiKuT Saya

PeMBuKa BiCaRa

Sunday, January 24, 2010

Sebuah penyesalan

Di keheningan pagi yang syahdu
Azan kedengaran bertalu-talu
Diri ini bagaikan kaku untuk bermunajat
Aku mesti melaan hawa nafsu
Aku tidak mudah tertewas pujuk rayu syaitan
Adakah kau lupa???
Pejuang-pejuang islam sanggup bersengkang mata
Melakukan tahajjud di malam hari
Bersedia menentang musuh durjana
Berkorban segala kekayaan yang ada
Tetapi…………………………………….
Aku disini hidup selesa dan tenang
Berseronok dengan duniawi
Yang berwarna-warni
Hingga terlupa Yang Maha Esa
Sedar lah engkau kesilapan ini!!!
Alangkah hinanya hamba-Mu ini ya Allah
Ya Allah,berilah aku kekuatan dan keyakinan
Untuk menempuh ranjau,onak dan duri
Berilah aku semangat bagaimana
Engkau memberikan hati yang cekal kepada
Pejuang-pejuang Islam
Semoga Engkau merahmati hamba-Mu yang kerdil ini
Amin….Ya rabbal alamin
Takbir…Allahhu Akbar! Allahhu Akbar! Allahhu Akbar!

No comments:

Post a Comment

LiNK WiTHiN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNaNG

NUFFNaNG X-CHaNGe